vrijdag 12 februari 2021

"Een kilometer verderop heeft Yohann (23) uit Lyon iets meer geluk. Aan een bouwwerf langs het kanaal Brussel-Charleroi vond hij een stopcontact, waardoor hij die avond stroom heeft in zijn aftandse caravan, die hij overdag zelf voortduwt door de hoofdstad. ‘Ik ben nog jong, ik lig liever hier, met mijn vijf honden, dan in een opvangcentrum’, zegt de Fransman. Hij rilt van de kou. Boven zijn caravan torenen 132 nieuwbouwappartementen uit. Volgens een reclamebord van de projectontwikkelaar slaapt Yohann op ‘de meest trendy locatie van Brussel’." (DS, 12/2)

Meditatie, in de interessantere bijna vergeten betekenis (cf. Marcus Aurelius), over het woord "stopcontact" maakt dit korte nieuwsbericht tot een vuistdik boek.

Dat ik na dagen gescheiden, zoals wij leven, thuiskom en tegen mijn vrouw zeg: 'Ik heb een stopcontact gevonden.'